שיווק באינטרנט - זול, יעיל, מיידי

 

שיווק באינטרנט הוא צירוף הקסם של כל מנהל שיווק, של כל בעל חברה מסחרית ושל כל מנהל פיתוח עסקי ושיווקי של חברות מקומיות, בינלאומיות, ארגונים ותאגידים. אם בעבר התרגלנו לסלוגן (סיסמא: הפרסום ברדיו עובד) זה היה נכון עד שהאינטרנט נכנס לתמונה. האינטרנט הוא כיום הכלי החזק ביותר להעברת מסרים ומה זה בדיוק שיווק אגרסיבי, שיווק חכם או שיווק נכון אם לא העברת מסרים?

 

שיווק באינטרנט - בגלל הציבור הרחב:

כולם מחוברים לאינטרנט. זה לא יאומן. תסתובבו בבנקוק באיזו מרכז מסחרי קטן,בתוך בקתאות עץ, באמצע שום מקום, תשאלו תיאלנדי איפה יש אינטרנט והוא יוביל אתכם למחשב עם גישה לרשת. בכל חור כיום יש תשתיות אינטרנט. אבל לפני שמגיעים למדינות העולם השלישי - כיום לכל משפחה כמעט יש מחשב והיכן שיש מחשב - יש אינטרנט. אנשים נעזרים באינטרנט הן לצרכים אישיים והן לצרכים מקצועיים כמה שעות ביום כך שכל העולם ואשתו אכן נמצאים במקום אחד ובשעה אחת זהה - כולם נמצאים באינטרנט. זה מה שהופך שיווק באינטרנט לשיטה כל כך יעילה. היכולת להגיע לציבור כל כך רחב בפרק זמן כה קצר. שיווק באינטרנט מאפשר למנהלי שיווק לפעול בשתי דרכים מקבילות: שיווק ישיר וכן שיווק סמוי. כמו כן, שיווק באינטרנט מאפשר לפעול בשתי הטקטיקות של עולם הפירסום: פרסום כללי היינו העברת מסר כמו סיסמת בחירות זהה לכל הציבור ו/או שיווק ממוקד - היינו העברת סיסמאות שונות בכל פעם לקהל אחר כך שהמסרים יתאימו לשפה, לסגנון החיים ולערכים של הקבוצה בפניה מוצג המסר.


שיוק באינטרנט - בגלל העלויות הנמוכות:

בעוד פרסום באמצעות שלטי חוצות, מודעות עיתון ואפילו ג'ינגלים לרדיו עולות הון עתק, בעיקר פרסומות בטלויזיה המשודרות בפריים טיים, שיווק באינטרנט מציע חלופה זולה בעשרות ואף במאות אחוזים. מאחר ובאינטרנט אפשר להעלות תכנים לא בצורה של "פרסומות" אלא ניתן לשלב תכנים שיווקיים דרך: מודעות, כתבות, מאמרים, בלוגים, פורומים, תכנים ברשתות חברתיות וכו', ניתן לפעול בערוצים שונים של פרסום באינטרנט ללא הוצאות כלכליות פרט להשקעת הזמן. שיווק באינטרנטזו אלטרנטיבה מצויינת לגופים הפועלים תחת הגבלות תקציביות, גופים כגון: ארגונים חברתיים, משרדים ממשלתיים, חברות מסחריות חדשות אשר עדיין אינן מרוויחות ועוד.


שיווק באינטרנט - בגלל התוצאות המיידיות:

שיווק באינטרנט הוא כל כך יעיל וכל כך אהוב בעיקר על חברות מסחריות הבונות על הערוץ של שיווק באינטרנט כפלטפורמה מכירתית (היינו האינטרנט כעוד נקודת מכירה) וזאת בשל המבנה הטכני של האתר. כאשר אדם שומע ג'ינגל ברדיו שמשכנע אותו לכנות מכשיר חשמלי חדש, גם אם האדם השתכנע במאה אחוז והוא מוכן לקנות אותו - נניח שיום שבת או יום חול והוא בדרך לעבודה... הוא לא יקנה. אולי כאשר יגיע למשביר ויתקל שוב במכשיר, אם הוא עדיין יזכור את הגינגל. אבל כאשר מדובר על שיווק באינטרנט - האפשרות להכנס לדפי הרשמה / דפי נחיתה, להזמין מוצר, להצטרף לשירות, להרשם כמנוי או להשאיר לנציגי השירות והמכירות של החברה את הפרטים כך שהם יצרו קשר במהירות המיידית - כל אלו מאפשרים את אפקט התוצאה המיידית.