פרסום באינטרנט - מדוע כולם רוצים לעסוק בתחום?

 

פירסום מאז ומעולם היה מקצוע סקסי או נחשק בעיקר בקרב הצעירים. אמנםלא מאז ומעולם כי לא מדוברעל מקצוע עתיק ימים כגון חקלאי או מורה אלא בתחום חדש אשר חדר לשוק העבודה בעיקר בשנות התשעים המוקדמות עם כניסתו של הערוץ המסחרי הראשון לטלויזיה - ערוץ שתיים והצורך אשר נולד מיידית - להפיק פרסומות איכותיות וכמה שיותר בכדי לתפעל את הערוץ החדשאשר המודל העסקי שלו מתבסס על פירסומות. כיום כמובן יש מאות משרדי פרסום בארץ ומתוכם יש עשרות משרדי פרסום באינטרנט על פי הגדרה מובהקת. פרסום באינטרנט הוא הערוץ הפרסומי המדובר ביותר, החזק ביותר, הדינאמי ביותר והשילוב של מקצוע יצירתי, מעניין, מאתגר ועם זאת, מקצוע אשר משיק לאינטרנט / היי-טק - קורץ לדור הצעיר אשר מחפש איך ללמוד ולהשתלב בתחומי האינטרנט בכלל ובתחום של פרסום באינטרנט בפרט.

 

פרסום באינטרנט נקרא כיום אינטראקטיב והוא עוסק בלמידה ופיתוח כלים ואסטרטגיות של פירסום ושיווק חברות, מוצרים, מותגים, מועמדים פוליטיים, רעיונות חברתיים ועוד וכל זאת באמצעות כלי עבודה עיקרי אחד - האינטרנט.

 

פרסום באינטרנט הוא תחום לו יש ביקוש רב מאחר והמפרסמים, בין אם מדובר על חברות המעוניינות לפרסם את מוצריהם או שירותיהם ובין אם מדובר על משרדי הפירסום המייצגים אות החברות - כולם רוצים לפרסם בצורה כמה שיותר אפקטיבית וכאשר מדובר על פירסום אפקטיבי מדובר על הצירוף הבא: פרסום אשר מגיע למספר מקמסימלי של אנשים, בפרק זמן מינימלי ובעלות מינימלית ביחס לחלופות. ולכן, כיום פרסום באינטרנט הוא אמצעי הפירסום העונה כל כל שלושת דרישות הסף של פירסום אפקטיבי ומשאיר את יתר החלופות מאחור (אפילו הרבה מאחור).

 

פרסום באינטרנט דורש כמה וכמה כישורים בו זמנית: בכדי להצליח בתחום של פרסום באינטרנט על האדם העוסק במלאכה להיות בעל יכולת למידה עצמית גבוהה כי האינטרנט הוא מדיה דינאמית וישנם שינויים ללא הרף. כמו כן, מי שרוצה להצליח בתחום של פרסום באינטרנט חייב להיות בעל ראיה אנליטית, יכולת לתחקר ולרדת לפרטים, בעל גישה ריאלית אך יחד עם זאת, שימו לב, פרסום באינטרנט זה פירסום יצירתי / חדשני / מתחכם / מעניין ואפילו - נועז. לא חייבים להיות צעירים בכדי לחדור לענף של פרסום באינטרנט אבל חייבים להיות צעירים בנפש, קריאטיביים, בעלי תפישת עולם שונה ומגוונת ובעלי יכולתלזהות צרכים ומגמות בשלבים הראשונים להתפתחותם.

 

פרסום באינטרנט הוא לא תחום לימודים בפני עצמו. לרוב מי שמגיע אל התחום כבר למד תקשורת או לחילופין מנהל עסקים במסגרת אקדמית בה הוא שם דגש על לימודי פירסום או לחילופין - אנשים אשר לקחו קורס מקצועי ללימודי הפירסום כגון: תקציבאות, קופירייטינג ועוד. בכל מסגרת לימודים כיום מקדישים פרק זמן נכבד לנושא של פרסום באינטרנט מתוקף חשיבות הנושא.